Winnaars NK-verloting vermaken zich opperbest op Papendal

31 juli 2015

Jonit heeft tijdens de Nederlandse kampioenschappen in Zwolle wederom een verloting gehouden.  De winst komt uiteraard ten goede aan het realiseren van onze doelstelling: het financieel ondersteunen van de Nederlandse jeugdselectie. Eén van de hoofdprijzen was een dag Papendal.  We blikken kort terug op een mooie dag.

Op zaterdag 27 juni was het dan eindelijk zover. De winnaars mochten een dagje mee kijken op Papendal. De winnaars Annelien, Juul, Lieke, Pim en hun ouders werden om 10:00 uur ontvangen door jeugdbondscoach en technisch coördinator Marcel Kraa. Na een drankje en een kopje koffie werd er een bezoek gebracht aan de voorbereidingsstages van de meisjes kadetten en jongens junioren op de EJK. Er was tevens nog even de mogelijkheid om met Mirjam Hooman te praten. Na het bezoek volgde een rondleiding over Papendal. Diverse zalen en ruimtes waar de topsporters dagelijks trainen werden bezocht. Tevens werd er nog even een kijkje genomen in het sporthotel waar de sporters, die een fulltime programma volgen, doordeweeks verblijven. Na de rondleiding was er tijd om tijdens de lunch diverse te vragen aan de meisjes kadetten selectieleden Rachel Gerarts, Yoeke Gunsing en eredivisie speelster Heleen Hop. Als laatste stond er een training, onder leiding van damesbondscoach Elena Timina, op het programma. Anderhalf uur lang werd er goed en enthousiast getraind. Al met al een zeer geslaagde dag waar door zowel de kinderen, de ouders en de NTTB goed op terug gekeken werd.